På alla våra flerdagarsresor gör vi en platsindelning där ni får ert platsnummer vid påstigningen. Indelningen sker efter hur tidigt man bokar. Har ni särskilda önskemål på grund av till exempel åksjuka eller reser i sällskap försöker vi i största möjliga mån tillgodose det, men det bör bokas tidigt och meddelas vid bokningen. Kontrollera att eventuella önskemål finns med på din bokningsbekräftelse.
Nu under dessa sjukdomstider har vi platsindelning även på dagsturer. Vi sprider ut er i bussen så bara sällskap som önskat det sitter intill varandra. Bussarna är utrustade med handsprit vid ingångarna och rengörs regelbundet med desinfiserande medel.
Våra chaufförer & guider/reseledare är noga utvalda och gör allt för att alla skall trivas. Förutom att de har goda kunskaper är de kända för sitt trevliga och hjälpsamma sätt.
Önskemål om vegetarisk kost, laktosfri kost eller glutenfri mat m.m. skall meddelas vid bokningen, vi kan ej garantera din önskemål. Medtag internationell sjukdoms-/allergibeskrivning då vissa av våra svenska allergier och sjukdomar är okända i utlandet. Även eventuellt handikapp skall meddelas, så att vi kan hjälpa till vid val av resa, avråda från olämpliga resmål etc. Du ansvarar själv för att transportera ditt bagage och för att kunna följa med i övriga gruppens tempo. Meddela alltid medtagande av eventuella hjälpmedel såsom rullator, rullstol, barnvagn eller liknande. På bekräftelsen framförda önskemål kan i vissa fall ej garanteras. Glutenintoleranta rekommenderas att ta med glutenfritt bröd under resan.
Glöm ej giltigt pass på utomnordiska resor. Ha passet tillgängligt i handbagaget eller bär det på dig. Icke svenska medborgare tar själva ansvar för eventuella visum som krävs för olika länder. Hör med det berörda landets konsulat eller ambassad.
Vi reserverar oss för inställd resa vid färre än 25 bokade resenärer (gäller stor buss/50 pers). Meddelande om resans inställelse lämnas senast 21 dagar före avresa på flerdagarsresor och 5 dagar på endagsresor.
Kontakta kontoret vardagar 09.00-16.00 efter er resa.
Vi har hos Kammarkollegiet ställt den garanti reselagen fastställt. Det innebär att våra resenärer har det skydd och de rättigheter bestämmelserna kräver.